Як відкрити ФОП (коротко про головне)

Сплата податків в бізнесі з чистки подушок.

Відкрити ФОП - тобто стати приватним підприємцем, це означає бути готовим взяти відповідальність за свої доходи, витрати, планувати свій робочий час і своє пенсійне забезпечення. З іншого боку, стати приватним підприємцем - це повна свобода дій! Тепер ви не залежите від роботодавця, самі вибираєте собі сферу діяльності, самі призначаєте собі зарплату, самі вирішуєте проблеми і плануєте відпочинок. Насправді, відкриття ПП - це, безумовно, сміливий, творчий і відповідальний крок. Але перш, ніж зробити цей крок, необхідно ретельно продумати і спланувати хоча б початкову стратегію ведення бізнесу і оцінити можливі ризики.

Що потрібно зробити, щоб відкрити приватного підприємця? Які основні етапи? Про це ми постараємося розповісти в цій статті.

Спочатку необхідно зареєструватися в якості приватного підприємця (ФОП). На практиці це означає виконати певну послідовність дій:

1. Подати наступні документи в реєстраційну палату міської або районної адміністрації за місцем проживання: реєстраційну картку, копію ідентифікаційного коду, ксерокопію паспорта (1, 2, 3, 4, 11 сторінки), квитанцію про сплату за реєстрацію. Важливо, щоб всі документи були заповнені друкованими літерами українською мовою. Приблизно через 3 дні Ви отримаєте свідоцтво про реєстрацію Приватного Підприємця.

Зараз велика кількість електронних сервісів, які дозволяють відкрити ФОП онлайн і не виходити з дому. Найпростіший сервіс - "Дія". Для користування всіма електронними сервісами Вам необхідний буде електронний ключ, який Ви можете отримати як в Податковій інспекції за місцем проживання, так і через банки. Найпростіший спосіб це Приватбанк і його сервіс приват 24.

2. Стати на облік у податковій інспекції та у пенсійному фонді. (Процедура поетапно розписана в Порядку обліку платників податків та в Порядку узяття на облік та зняття з обліку в органах Пенсійного фонду України юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців як платників страхових внесків, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України). Також все можна здобити онлайн на сайте Пенсійного фонду Укриїни - ПФУ

3. Якщо ж Ви плануєте наймати персонал, то доведеться зареєструватися і в Державному центрі зайнятості- ДЦЗ.

З 2021 р. у зв'язку з набранням чинності нового податкового кодексу України Вам необхідно вибрати одну з чотирьох груп єдиного податку. Оптимальним для бізнесу з реставрації подушок, буде друга група. При цьому ставка єдиного податку буде 10-20% від мінімальної заробітної плати, встановленої в державі на даний період. Цю ставку приймають місцеві ради виходячи з обраного Вами виду діяльності. Якщо Ви вказали два і більше видів діяльності, то ставка єдиного податку буде максимальна - 20% від мінімальної заробітної плати, встановленої державою на даний період.

Річний оборот на другий групі ФОП у 2021 році не повинен перевищити 5 млн гривень на рік. Відповідно при відкритті, Ви вкажіть два або більше кодів КВЕД, тобто не тільки реставрація подушок, але і виробництво подушок, продаж постільного приладдя і т.д. Всього можна відкрити чотири види діяльності. На другій групі Ви можете використовувати працю не більше 10 найманих робітників.

Якщо Ви будете працювати самі і не вдаватися до послуг найманих працівників, вид діяльності тільки реставрація подушок і перин, то можна відкрити ФОП на 1 групі і платити лише 227 грн Единого податку та податок до Пенсійного фонду ЕСВ- 1320 грн (з 01.12.2021 - 1430 грн). Річний оборот на 1 групі не більше 1 млн. грн.

Все ж вигідніше працювати на 2 групі єдиного податку і надавати більший спектр послуг.

Тепер інформація по сплаті податків до пенсійного фонду він називається ЄСВ. З 2021 року він становить 20% від мінімальної заробітної плати, яка з 1 січня 2021 року становить 6000 грн. Станом на 1 січня 2021 року ЄСВ складе 1320 грн (з 01.12.2021 р - 1430 грн, так як мінімальна заробітна плата буде 6500 грн)

Якщо Ви будете працювати поодинці, то Ви будете платити Єдиний податок та ЄСВ тільки за себе, якщо Ви будете наймати людей, то відповідно ще й ЄСВ  за найманих робітників.

Ще одним плюсом, роботи в сфері надання послуг населенню з чищення подушок, становить відсутність касового апарату, що безсумнівно позитивний момент, тому що це додаткові витрати на бізнес в розмірі 5000-6000 грн в місяць.

Як бачите, податкова база ФОП з чищення подушок неважка. Сподіваюся інформація, викладена Вище, Вам допоможемо в розумінні роботи в бізнесі по реставрації подушок.

Бажаємо успіхів Вам і Вашому бізнесу!